Mag ik zelf mijn artikelen binnenbrengen om te laten borduren?

Ja dat mag.

Hou er wel rekening mee dat niet alle artikelen geschikt zijn om te borduren. Indien u zelf een artikel wenst aan te kopen om te laten borduren, kunt u best eerst even nalezen waaraan een artikel moet voldoen, of ons even contacteren op voorhand om na te vragen of het mogelijk zou zijn om op dat bepaald artikel te borduren.

Het borduren van eigen materiaal is wel steeds op eigen risico.

waaraan moet een artikel voldoen om te kunnen borduren?

Op zich kunnen er heel veel artikelen geborduurd worden. Er zijn echter een paar voorwaarden om een mooi resultaat te verkrijgen.

In de eerste plaats moet de stof waarop geborduurd wordt van voldoende kwaliteit zijn. Lage kwaliteit van stoffen zullen meer versteviging vragen (wat soms niet wenselijk is vanwege het draagcomfort) en lopen meer risico op beschadiging bij het borduren.

Daarnaast moet de achterzijde van het artikel bereikbaar zijn of moeten we het kunnen open maken om aan de achter/binnenzijde te kunnen. Dit wilt ook zeggen dat artikelen dus relatief plat moeten zijn, ofwel dat een vulling verwijderd kan worden voor het borduren (denk bv. aan knuffels of kussens).

Hoeveel kost borduren?

Wij werken enerzijds met vaste prijzen incl. borduren, bewerken & eventueel cadeauverpakking voor onze eigen artikelen.

Indien u eigen materiaal inlevert om te laten personaliseren, werken we met een eenvoudige tabel volgens het formaat waarin u de naam op het artikel wenst + een instelkost per patroon (= 1 naam, in 1 formaat) dat we op de machine moeten instellen.

Alle andere aanvragen, zoals borduren van logo's of eigen prenten, grotere oplages,... al dan niet met aankoop van de blanco artikelen via ons, gaan op offertebasis.

Hoe lang duurt het om iets te laten borduren?

Dezelfde dag klaar :

Namen op geschenkartikelen plaatsen die u bij ons heeft aangekocht doen we zoveel mogelijk direct.

U houdt best rekening met gemiddeld een uurtje werktijd, afhankelijk van het aantal bestellingen voor u.

Vanaf de eerstvolgende werkdag klaar:

  • tot 10 stuks
  • door de klant ingeleverd materiaal

Volgens agenda:

  • meer dan 10 stuks
  • designs op maat (logo's, geboortekaartjes,...)
  • artikelen op bestelling

Termijnen zijn steeds onder voorbehoud. In piekperiodes zoals de feestdagen, is het mogelijk dat de wachttijd iets hoger oploopt.

Waar vind ik de beschikbare kleuren en de lettertypes?

Er is telkens een kort overzicht van de lettertypes te vinden bij alle te personaliseren artikelen. Het volledige alfabet met cijfers en hoofdletters, vind je op onze pagina 'kleuren en letters'. Op onze webshop zijn de lettertypes wel beperkt tot een selectie lettertypes in verschillende stijlen die voor de meeste artikelen altijd goed resultaat opleveren. Wil je meer keuze? Dan kan je in de winkel altijd in onze uitgebreidere voorbeeldboeken komen snuffelen of bijvoorbeeld ons de naam of .ttf bestand van het lettertype dat je wenst bezorgen en dan bekijken we voor je of we daarmee kunnen werken.

Op onze pagina met kleuren en letters, vind je ook een overzicht terug van alle beschikbare kleuren garen. In de webshop zijn deze kleuren net zoals de lettertypes wel gelimiteerd tot een kleine selectie hieruit. Dit zijn de meest gangbare en standaardkleuren en steeds de best bijpassende opties voor de standaardartikelen. De nummers van de standaardkleuren staan steeds vermeld achter de naam zodat je deze kunt bekijken op de kleurenkaart op de pagina met kleuren & letters.

 

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen kan via de webwinkel of in onze winkel in Mechelen.

Kan ik ook een eigen prent of logo inleveren?

Ja dat kan zeker.

Wij hebben al heel wat ideeën op maat uitgewerkt voor onze klanten, van logo's voor bedrijven, over geboortekaartjes tot foto's van bv. een tractor of vrachtwagen. Aan de hand van het aangeleverde voorbeeld maken we de afbeelding een borduurpatroon op maat.

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Wij nemen helaas geen telefonische bestellingen aan. 

Aangezien we zoveel lettertypes, kleuren en artikelen aanbieden en het toch belangrijk is om de schrijfwijze van namen en tekstjes zeker goed te hebben, kiezen we er voor om enkel in de winkel zelf of via de webwinkel bestellingen aan te nemen.

We begrijpen wel dat u bijvoorbeeld voor een geboortegeschenk soms niet op voorhand weet wat de naam zal worden... Daarom staan we wel toe dat u op voorhand al iets komt laten klaarleggen, alvast kleuren & letters kiest en dan enkel de naam telefonisch nog even doorgeeft van zodra u hem weet.

Hoe snel is mijn bestelling klaar als ik online bestel?

Als je online bestelt, wordt je bestelling op dezelfde werkdag dat we de betaling ontvangen hebben verwerkt (indien alle artikelen in stock zijn). De eerstvolgende werkdag vertrekt je pakje dan per post, of wordt het klaargelegd in de winkel voor afhaling. 

Artikelen waarbij bestelling via nalevering mogelijk is, hebben een levertermijn tot 8 werkdagen. Wij ontvangen wekelijks op dinsdag een nieuwe levering, dus doorgaans liggen artikelen op nabestellingen steeds op woensdagen klaar om af te halen of worden ze verzonden.

Ik zou graag iets anders laten borduren dan wat beschikbaar is via de webshop. Kan dit?

Natuurlijk stoppen de mogelijkheden niet bij wat er in de webshop beschikbaar is!

 

Er zijn oneindig veel prenten, lettertypes en kleuren om de prachtigste dingen mee te maken. In de winkel hebben we bv. veel meer lettertypes en kleuren om uit te kiezen, maar om het toch wat overzichtelijk te houden, is onze webshop beperkt tot een aantal leuke keuzes die altijd een leuk resultaat opleveren. Wil je toch net iets anders? Contacteer ons gerust via info@laviedivine.be of spring binnen in de winkel in Mechelen met je vraag en we bekijken het samen met je!

Hoe kan ik betalen als ik online bestel?

Bij bestellingen via de webwinkel heeft u keuze alle gangbare betalingsmethodes. 

Hou er rekening mee dat je bestelling verwerkt zodra de betaling ontvangen is.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Is mijn onlinebestelling wel ontvangen?

Bij het voltooien van je bestelling krijg je op de site het bevestigingsscherm met bestelnummer te zien. Ons webshopsysteem stuurt daarnaast meteen een bevestigingsmail naar het opgegeven e-mailadres met nogmaals het overzicht van de bestelling. Je ontvangt opnieuw een mailtje als je bestelling afgewerkt is zodat je weet wanneer je deze kunt afhalen of wanneer deze per post vertrokken is.

Kies je voor verzending naar een postpunt, dan krijg je rechtstreeks van Bpost ook een mailtje of SMS (afhankelijk van wat je gekozen hebt) wanneer je pakket ter afhaling ligt in het postpunt.

Krijg je geen bevestigingsmail; let dan hier op:

  • kijk je spamfilter na
  • kijk de schrijfwijze van het ingegeven mailadres na
  • heb je het bevestigingsscherm gezien met bestelnummer? Zoniet, dan heb je je bestelling niet voltooid en is er ook geen bestelling binnengekomen bij ons.

 

Wat betekent 'leverbaar via nabestelling'?

Artikelen die leverbaar zijn via nabestelling worden wekelijks bij ons aangeleverd naar gelang de vraag. De wachttijd voor deze artikelen is maximaal 8 werkdagen tot verzending.

Indien uitzonderlijk een langere leveringstijd van toepassing is, wordt u hiervan op de hoogte gebracht.

Hoe wordt er verzonden?

Wij verzenden steeds per pakketpost met track & trace via Bpost.

Onze website berekent zelf het gepaste verzendtarief en u kunt in één beweging uw verzendadres opgeven.

Kan ik mijn bestelling ook komen afhalen als ik online bestel?

Ja dat kan zeker. Bij het uitchecken kunt u 'afhalen' aanvinken. Er worden dan geen verzendkosten berekend.

U ontvangt steeds een bevestigingsmail wanneer de bestelling afgewerkt is. Vanaf de eerstvolgende werkdag ligt deze dan klaar voor afhaling. Indien u toch graag uw bestelling voor het ontvangen van de bevestigingsmail zou willen afhalen, gelieve ons dan even te bellen om zeker te zijn dat deze op tijd klaar gemaakt kan worden.

Kan ik artikelen omruilen?

Standaard artikelen kunt u sowieso ruilen zonder opgaaf van reden tot 14 dagen na aankoop. U bent wel verantwoordelijk voor terugzenden of terugbezorgen van het artikel in perfecte staat (nieuw en ongebruikt) . Verzendkosten zijn niet retourneerbaar.

Artikelen die gepersonaliseerd zijn of op maat gemaakt zijn volgens de wensen van de klant, zijn niet retourneerbaar. U bent zelf verantwoordelijk voor het ingeven van correcte kleuren en maten, alsook voor het nakijken van de juiste schrijfwijze van de door u ingegeven tekst.

Indien er een fout gemaakt is door La Vie Divine bij het personaliseren van een artikel, wordt dit uiteraard kosteloos omgeruild. 

Kan ik ook iets in een andere taal laten borduren?

Geen enkel probleem.

Zolang er gewoon westers schrift gebruikt wordt, kan je je bestelling in elke taal die je wenst ingeven in onze webwinkel of komen bestellen in de winkel. Daarnaast beschikken we ook over een aantal andere schriften. Momenteel is er de keuze uit Armeens, Russisch, Grieks, Arabisch en een beperkt schrift in Chinees (aangezien dit zeer uitgebreid is qua tekens moet dat per opdracht bekeken worden).

Voor bestellingen in andere talen geldt sowieso dat u zelf zeer goed op de spelling moet letten, wij zijn deze talen immers niet allemaal machtig en nemen de te borduren tekst dus gewoon over zoals we het doorkrijgen van U. Voor tekst in andere schrifttekens vragen we dat u deze in de winkel komt bestellen zodat u met ons de juiste schrifttekens kunt aanduiden en kunt nalezen of het geheel correct is.